نظر مجلس تا این لحظه تعطیلی جمعه و شنبه است!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع واگذاری تعیین دومین روز تعطیل به دولت فعلا منتفی است و تا این لحظه نظر مجلس بر تعیین دو روز جمعه و شنبه به عنوان روزهای تعطیل است.

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات دررابطه با تعیین تکلیف روزهای تعطیل و کاری هفته گفت: کمیسیون اجتماعی گزارش خودش دراین مورد را رسما به صحن علنی ارائه کرده و براساس این گزارش نظر کمیسیون اجتماعی این است که روزهای کاری هفته از یکشنبه تا پنج‌شنبه باشد و روزهای جمعه و شنبه تعطیل باشد.

وی افزود: امروز این موضوع در صحن علنی هم مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد بازگشت به اصل (یعنی بازگشت به لایحه پیشنهادی دولت که بر اساس آن یکی از روزهای هفته به تشخیص دولت در کنار روز جمعه تعطیل خواهد بود) مطرح شد که رای نیاورد. همچنین پیشنهادات دیگری شبیه به این هم مطرح شد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت. به طورکلی این طرح تمام نشده و در دستور کار جلسه آینده صحن علنی نیز قرار دارد. اما تا این لحظه نظر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که هنوز قطعی نشده بر تعطیلی روزهای جمعه و شنبه است.

عنابستانی ادامه داد: به نظر می‌رسد که قاطبه نمایندگان مجلس با این استدلال که با همپوشانی بیشتر روزهای تعطیل در کشورمان با روزهای تعطیل در اکثر کشورهای دنیا می‌توانیم همراهی بهتری با نظام اقتصادی جهان داشته باشیم؛ با تعطیلی روزهای جمعه و شنبه موافق هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: برای تعطیلی روزهای شنبه و جمعه هیچ اشکال شرعی و فرهنگی وجود ندارد. درباره روز پنج‌شنبه هم در ساختار شرعی‌مان هم فضیلت خاصی نداریم؛ به جز توصیه به زیارت اهل قبور در بعدازظهر روز پنج‌شنبه که عدم تعطیلی روز پنج‌شنبه هم مانعی برای این موضوع محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: به‌نظر من روز جمعه روز عید ما مسلمانان است و به عنوان روز تعطیل ویژه ما است و حتما باید تعطیل باشد. اگر درکنار روز جمعه روز شنبه را تعطیل کنیم؛ تعطیلات کشور ما سازگاری بیشتری با روزهای تعطیل در سایر کشورهای دنیا خواهد داشت و در دیگر روزهای هفته فرصت بهتری برای تعامل و همراهی و کار و تجارت با دنیا به وجود بیاید.

عنابستانی با در پایان تاکید کرد: موضوع واگذاری تعیین دومین روز تعطیل به دولت فعلا منتفی است و تا این لحظه نظر مجلس بر تعیین دو روز جمعه و شنبه به عنوان روزهای تعطیل است.

همچنین سلمان ذاکر، دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره به خبرنگار سیاسی حیات گفت: به نظر من تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر تعطیلی روزهای جمعه و شنبه تصمیم مناسبی است که البته هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: این تصمیم براساس درخواست نمایندگان اصناف کشور است و منبع مذهبی هم ندارد و مورد تایید مراجع عظام تقلید هم قرار گرفته است. ان‌شالله که بتوانیم این موضوع را به ثمر برسانیم و با ارجاع به شورای محترم نگهبان و تایید آن توسط این شورا به قانون تبدیلش کنیم.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ